Wahh...sinki dapur saya dah bleh berfungsi dengan baik..! =)
Credit to Mr.Yie yang telah berusaha hingga berjaya for 5 days..hahaha..
Ok la tu..at least berbaloi..
Saya pun tak tau tah ape benda yang stuck dlm pipe tu..sebab masa repair malam tadi keluar sisa2 jer..suppose kalo sisa2 tu bleh removed by clog remover acid / air panas / godek guna spring besi tu...
tapi semua benda tu kami dah buat..sampai kotor dapur saya..adeh~
Pastu mula la nak tension..haha...ye la..nak masak tak selesa..nak ke dapur amek apa2 pun geli dowhhh...uwekkkkkkk...!
Dengan usaha keras Mr.Yie..dia guna hos getah buat pressure from end to end pipe..at first, nothing keluar..tambah becak bancau lantai saya ade la..then dia buat lagi ke pipe end yg lagi satu...pun tak berapa menerujakan..hehe..Method tu diulang beberapa kali..kejap end cni kejap end sana..water pressure habis kuat..akhirnyaa.....phewwwwwww....
segala lemak2 tepu dan tak tepu keluar membobok2 dari pipe..sebab dah pressure byk sangat air kot..rasakan kau..degil sangat nak keluar kan...padan muka..! haha..
then buat testing plak..masuk air..tp flows dlm pipe mcm kurang memberangsangkan...tak laju air keluar..mesti ada lagi kotoran degil dalam tu...
Yie cakap 'alang2 dah buat..kasi habis'...adeh...dah pukul 1 pg lebih masa tu...tapi utk menunjukkan support dan membantunya membuka dan menutup kepala pipe (hahahahhaha) saya stay la jugak..
At last...bushhhhhhhhhhhhhhhh...keluar lagi bahan2 baungan yang tak sepatutnya dilihat...mau muntah rasa...uwekkkkkkkkk...
Test flow dlm pipe lagi sekali...PERFECT!! 
phewwwwww...legaaaaa..
Pastu kemas dapo la pe lagi...hahahahaha...bersih terus dapo saya..
ha tu lah dia...setiap apa yang terjadi mesti ada hikmah nyer...Paip rosak..lepas repair mesti kena kemas..alang2 kemas mestilah nak kena kemas semua benda...kalo tak sndiri punya mata gak yang sakit kan..hahahahaha...

Sebenarnya tgh tunggu sorang student india (Dhirtana) for her 2 hrs replacement class..tapi tak sampai2 lagi..sms tak reply..nak call jangan harap la..tak kuasa saya...dah 3-4 kali saya buat replacement class dia tak datang..at first cakap ok..last2 tak datang...lebey la dia ni..tu lah masalahnya kalo budak2 terlalu di pampered oleh mak ayah...padahal year 6 tu..nak UPSR..gasak ko la budak...bleh tak saya cakap 'dah keling tu keling jugak..cakap belit2..'  Saya bagi chance dah 3-4 kali..pasni saya tak buat dah replacement class...saya pun ada commitment lainnn..sorry la ehhh...masa saya sangat berhaga...your 2 hrs class will ignored after this..!!

Now..let's get into the 'NEW KITCHEN'..=p

0 comments: