Ini hari aku mc..
tgh mlm tadi dlm kol2 perut sakit gile..senak..menggelodak..loya..sume ade..pastu dah sampai ke kepala..muntah la..pe lg yg boleh dibuat selain itu..huhu..Keluarla segala apa yg aku mkn siang tu..
Pastu lega cket..sambung tido la..tersedar org azan..sakit lagi..urghhhhhhhhh..geram lak aku..nak bgn minum air utk sahur pun tak sempat..(kengkonon nak puasa lg la harini)..tapi dah cam gini..puase pejekadahnyer..
Sakit aku tahan gak le..mengantok wehh..mengerekot badan nak kurangkan senak perut..dpt ler tido sekejap..Kol 8 lebey terjaga lagi dan muntah..nak kuarkan ape lg..td dah kuar abis..yg kuar air je ler..haha..gile terseksa segala organ2 badan aku ni..sampai berair2 mata..bukan nangis yer..terseksa..huhu..dlm pale otak aku dah terpk..gastric blk ke? (da lama tak kene..zaman2 skola dulu slalu le)..ni sejak badan dah kembang mambang ni mcm tak percaya plk kan..huhu..
Lembik la aku pastu..takde le nak gi keje kalo cam gini gayanyer..sms en.mawi ckp mc..pastu smbg tidoss..agak2 dah ok tghari td baru gi clinic..

Doctor confirmkan it was a gastric..haduihhhh..ni yg lotih ni..kang mkn lmbt takleh..mkn pedas sgt takleh..mkn asam takleh..air gas takleh..mcm2 lah takleh..lomah..lomah...
Ubat da la tak sedap..nyampah btul ubat air yg putih tu...leh menambahkan kecenderungan utk muntah ade la...yucckksss...huuuu...
Entah cemane leh dtg blk penyakit ni..kalo kata skip makan, mmgla ada skip mkn..tp takdela slalu..huhu..just 2-3 minggu ni rajin cketla puasa direct..tp ok je haritu..smlm tak puasa pun..tah ler..dah nak kena..nak cakap pe..huhu..

Hmm...lum leh puasa lg la nampak gayanyer..sib baik dah hbs ganti..takpela...dah ok nanti try la puasa lg...ni dah dekat bulan puasa..kang melepek aku takleh puasa plk..hehe..

Ni perut senak lg..tp takdela seteruk pg td..cepatler baik yer..sungguh tak selesa...huhu~

2 comments:

Arin said...

alaaaa..ko stress sebeno nye...aman kan kepala..kurang le stress...

NuruL said...

hmmm...cemane le agaknyer nak amankan kepala ni..huhu..~