Just a short story b4 go to bed..=)


Semalam saya rendam tudung2 saya..kira seminggu punya tudung yg dah pakai la..rendam dalam 1 baldi je..campo smua..then one of the tudung was black in colour..tudung baru la tu..baru pakai 2 kali..bli kat KB..harga kat cni mahal la..Rm50 kot..kat sana dptla murah cket dalam 30 lebey..tu yg rajin beli tu..
Nak dijadikan cerita, dengan tanpa berpikir panjang, saya masukkan tudung tu skali..kengkonon tudung mahal, kain pun elok, sejuk, tak turun warna la..
Tapi....
lepas je kelas saya nak bilas la tudung2 tu..sekali terbeliak bijik mata daaaaa...angkat tudung ada tompok2 hitam...haiyyoooo..dengan sedaya upaya cuba menggosoknya dengan sabun utk menghilangkan kesan degilnyer..tapi tidak berjaya la pulak..hehe..susah ati dah tu...check tudung2 lain..mak aiii...smua tudung pun kena rupanya...hadoiii...bertambahlah susah hatinyerrr...dahla tudung bawal semua..plus 3 tudung sarung yg style skrg tu termasuk yg hitam tu la..cepat2 la saya kuarkan tudung itam tu..bilas2..toskan..jemur..ish ish ish..
Tudung2 lain yg jadi mangsa tu saya rendam dengan sabun lagi + varnish..buh sesudu...amek kau..dengan harapan keesokan harinya akan bersih lah..tup tup harini check balek dengan penuh perasaan berharap tompok2 tu dah takde....yehoooo...sengih sorang2 la dalam bilik air..kuikuikui...Tudung bawal smua in good condition..Tudung bukan bawal tu je yg tak hilang tompok tu..maybe kain tu jenis cepat serap ke ape ke kot..Sedih gak la sebab 2 helai tudung tu baru je 2 kali pakai...isk isk isk =(....
Yg cream tu ok la cket..tak nampak sgt tompok...yg pink tu lah ketara..sadis sungguh nee...dahla pink favourite kaler..nak bli kat cni tah dpt harga RM17 ke tak..bukan senang nak bli tudung gitu yg selesa dipakai dan serasi dengan muka ku yg bulat ni..ditambah pula dgn manik yg tak terlalu mak datin...hoho..yg dua ni murah cket la dari yg hitam yg turun kaler tu...tapi saya suka tiga2 tudung ni..sangat selesa dan cantik dipakai..cewahh...hmmmm...nak wat cemane ek..dah takde rezeki..rezeki pakai 2 kali je kot...lepas2 ni pakai buat dok ngajar tusyen je kot..heheh..~
By the way..thank you to varnish..hehe..memang berkesan menanggalkan kotoran degil..dalam washing machine pun berkesan juger..To Varnish manufacturer, silalah ambil saya ni jadi jurucakap ke dua ke model ke..heheh..=p



Short story ke ni? ahaksss...

Actually ada benda nak story lagi pasal 2 budak itam kat opis tu..tapi...macam malas la pulak..Next Time je la ek..hehe..~

Thanx for reading..Nite2 peeps...=)





0 comments: