Weekend..ape lagi..tido mesti bgn lewat nyer kalo takde pape plan..sedar2 ada sms dari mr. yie said "bgn2"..hehe..cara dia mengejutkan aku dari tido...sungguh effective...haha..aku pun akan reply.."ok2 bgn ni"..hehe..tp kdg2 aku akan lelap blk..hikss..sabo jela..pastu 2nd sms dia "bgn2 buat teh c peng"..huhu..baru aku teringat..haritu mr.yie gi sarawak tu ade bli syrup teh c peng..dah keras kematu dlm peti ais tu..huhu..tp takde ais..tak sedap lak nanti..so time tu gak le aku gi masukkan ais dlm bekas pastu letak dlm peti..hopefully by tghari dah keras le..leh pekena teh c peng mase cuaca panas2...cewahh..alang2 dah bgn aku pun kemas le katil pe seme...collect baju2 kotor...masuk dlm washing machine..pastu baju keje plk aku rendam ngan sabun..nanti leh bilas ngan softlan plk..kalo ikotkan ati nak je masuk mesin smuanyer..tp kang rosak punah ranah baju2 aku..mcm le byk duit nak bli baju tiap2 bulan kan..huhu..
mase mandi pale otak aku teringat belimbing besi yg jijah bg smalam..utk buat masak lemak..huhu..sedapnyer...sementara tunggu washing machine brenti..aku pun siap le ala kadar nak gi pasar kat area umah ni...
tgh pakai baju..mr.yie sms lg "cepat2..nak mkn ayam kampung"..adeh~ manjang nak mkn ayam kampung cik abang aku ni..aku pun kensel ler plan memasak aku memandangkan ade org ajak kua lunch kan..huhu..lgpun nak gi money changer skali..tukar pound sterling..janji kol 11..siap2 kemas umah...sidai baju pe seme baru kuar..11.30..heheh...biase le tu..janji melayu..
plan nak gi makan nasi padang kat area the curve tu..tp tutup pulak...sabtu dia tutup kot..sbb haritu pegi hr ahad bukak plk..ape ler pesen gaknyer..so..destinasi lunch kami...Sri Gombak ler..mcm biase..makan sambil ditemani peluh2...dua2 same je..sib baik le sedap lauk kat sana..huhuh...
Lepas makan gi round2 KL cari money changer..kot2 dpt yg murah..da round kat selayang tak ade..gi area masjid india plk..ade byk..tp tak cukup murah..hehe..so conclusion nyer..gi Best Rate jela kat sungei wang nun..dpt le 1 pound = rm5.415 ...ok le tu dari takde..disebabkan tiada parking..mr.yie drop aku kat depan sungei wang jer..trpakselah aku melajukan diri berjalan ke money changer supaya mr.yie sempat utk pusing lg seround amek aku kat dpn tu blk..hehe..nak brenti kereta tunggu depan tu tp ade pak pacak plk 2 org menjalankan tugasnya dengan penuh wibawa...kekeke...takpela..sib baikla harini tak panas sangat..dapatlah jugak aku survive..hehe..
Dah lepas tuka duit..legaaaaaaa cket..off to petronas nak semayang zohor..dah nak masuk asar dah...huhu...cari money changer punya pasal la ni..eceh..hehe..
Otw balek..jem pula...Hujannnn..biase ler..mr.yie mengantok suda..mcm biase.."picit2 blkg..kuat cket"katanyer...Huh!..aku rase dah cukup kuat dah aku tekan..hehe..akhirnya kol 6 lebey sampai jgk kat bkt subang..terase nak mkn grg pisang pule..brenti tepi jalan kat area umah mr.yie..grg pisang tiada puleeeee...bli le karipap sadin for mr.yie and karipap kentang + kopok lekor for myself..that's for dinner la tu..malas nak kua since nak tgk af concert..tp alangkah menyesalnyer sbb concert final this year mcm hampehsss...membazir karan aku je tgk..sampai terlelap aku atas sofa tgk concert af7 ni..tak penah2 aku tgk concert leh lelap..kekekke...sib baik hafiz yg menang..kalo aril mmg aku banned la af ni sampai bebile..huhu..
Just now..ipnoc call..report ade down kat brickfields..tp soh standby dulu plk..kalo TM nak soh staff istech gi baru dia call blk..betapa la menyusahkan..dah dekat kol 1 dah ni..nak call ke tanak..kalo tanak call aku nak tido nehh..kang aku dah tido baru diorg nak call mmg hangin satu badan le gamaknyer...haihhh...camni le life helpdesk..24/7 standby..hmmmm...
Esok? tatau ape plan lg...tp yg pasti..aku nak masak..suda sekian lama dapurku tidak berasap..ehheheh...plus..teh c peng ku blum dpt buat lg..hopefully esok dpt le..huhu..Nite All..~

0 comments: