Saya ada sorang kawan..actually kawan virtual jer..umur muda setahun dari saya..saya kenal dia sebab dia jual ONEDROPERFUME..masa saya beli thn lps, dia hantar perfume tu kat area opis saya..muda belia lagi budaknyer..(mcm dalam gambar)..lepas dari tu..we all selalu ym especially malam la sembang2 pasal nak cari duit ke pasal awek ke apa..kiranya b4 kawen lagi la saya dah kenal dia..kawen pun saya ada jemput dia..tp dia tak dtg..sebab dia tak ada transport..dia ada motor je..dia selalu jugak cerita masalah dia kat saya..bab nak cari income lebih..bab nak cari awek..dia ni selalu rendah diri sebab dia kata kalo tak ada duit..mana ada pmpn nak kat dia..dia penah citer dia keje kat kilang siang..malam dia keje kat mydin..then dia jual perfume jugak utk side income..sungguh rajin budak ini..dengan bertemankan motor sahaja dia mencari rezeki..Sesungguhnya Allah memang sayangkan dia..
Lepas je saya kawen..saya dah jarang ym malam..kadang bila on9 saya nampak jugak id dia on9 tapi saya tak tegur..dia pun tak tegur saya..tak ada apa2 sangkaan pun..biasa2 je..

Harini saya bukak forum virtualfriends (jarang2 bukak kecuali bila bosan macam ni @ kalo ada benda nak cari or advertise)..saya terbaca kat main page..ada member dlm tu yg post AL-FATIHAH to dinosuperkakaroct - Mohd Raisudin Alias..Hati saya dah berdebar2 cket mula2..dalam pala otak saya ni berfikir2 jugak..ahli keluarga dia (allahyarham) kot yg meninggal..then saya bukak dalam dan baca..rasa mau mengalir ini air mata..rasa sedih + terkejut datang lepas baca..then tgk gamba kat citu...sah! Rais yang saya kenal..Allahuakbar..!

Patutlah dah lama saya tak nampak dia on9..saya fikir mungkin dia bz dengan kerjanya..dia penah berhenti keje lepas tamat kontrak kat kilang tu..dia mintak tlg saya rekemen dia kat opis saya..tapi tak ada kekosongan..rasa bersalah pun ada..tapi ini ketentuan Allah..bukan kuasa kita..Sekarang bila tgk ym id dia mesti saya teringat kat dia..nak di delete tak sanggup pulak..Biarla jadi kenangan kat citu..hp no dia pun ada dlm phonebook saya..nak je call tanya pada ahli keluarga dia tapi berat tangan ni...hmmm...

Bila dia meninggal dan punca2 kematian saya tak dapat tau lagi sebab tak ditulis kat situ..saya tgh tanya membe VF yg post thread tu..blum ada reply lagi...saya tak tahu sekiranya dia ada apa2 sakit..atau mungkin dia pernah cerita tapi saya tak ingat/tak amek port sangat masa tu..mungkin juga dia mengalami kemalangan jalanraya...sungguh susah saya nak percaya yang allahyarham ni dah tak ada..dia selalu buat lawak masa ym ngan saya..kadang2 saya rasa mcm lawak bodoh..tapi sekarang saya rasa macam kehilangan walaupun tak rapat sangat ngan dia..Jujur saya katakan dia pernah jadi pendengar yang baik..dia pun tak segan silu bercerita pasal masalah dia..Jelas bahawa ajal tak mengira usia..muda atau tua belakang kira..sakit atau tidak belakang kira..Allah dah tentukan bila kita akan mati..

Ya Allah..saya berdoa agar roh Allahyarham Raisudin ini dicucuri rahmat..Al Fatihah ke atas roh allahyarham..Allahyarham orang yang baik dan happy go lucky..dia tak pernah tunjuk masalahnya kecuali ditanya..tupun cerita dengan cara tak mahu membebankan orang...ala kadar...Semoga allahyarham di tempatkan di kalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh...amin yarabbal alamin....


0 comments: